Mapa čitateľských aktivít

Vek
Inšpirácie pre
Počet detí
Témy
Aktivita podporuje

Kritériám vyhovuje 36 aktivít

8+
8+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice

“Štedrosť je ako oceán. Chcel by si byť kvapkou v oceáne? Tak mi teda daj rožok,” dodala líška. Deti putujúce príbehom rozdelíme do nových troch skupín. Jedna predstavuje líšku, druhá Jakuba a tretia rožky. Deti vo všetkých troch skupinách necháme, nech dialóg medzi Jakubom a líškou rozohrajú ďalej.

30. 01. 2019 · Martina Jánošíková

5+
5+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice

Deti vnímajú spočiatku chorobu ako fyzickú záležitosť – hádajú, že Vĺčika bude bolieť brucho, bude mať horúčku, chrípku. Ponúkajú tabletky, sirupy, vitamíny či teplomer. Postupne ale samé prichádzajú aj na iné možnosti – čajík, pohladenie, objatie či prechádzka. Veľmi pekne si neskôr vedia pomenovať, čo najlepšie zabralo a pomohlo.

25. 01. 2019 · Petra Mišáková

12+
12+
Inšpirácie pre učiteľov

Prostredníctvom tejto knihy som chcela dať deťom niečo pozitívne o ich vlastných dejinách, podporiť v nich povedomie o tom, kým sú a odkiaľ pochádzajú. Na prácu s knihou som si vytvorila pracovný list, ktorý deťom poskytuje priestor pre tvorbu vlastného študijného materiálu – minibrožúry o živote Slovanov.

08. 01. 2019 · Mirka Trippé

5+
5+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice, rodiny

Pri čítaní o lemurovi sme si skúsili pozíciu jogína, pri informáciách o Sifake sme zas tancovali ako on. Zarezonovala téma priateľstva – deti hľadali spôsoby, ako si priateľstvo prejavujú iné zvieratá a ako to robia ony medzi sebou.

21. 03. 2018 · Mirka Trippé

13+
13+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice

Zo série literárnych dielní čítania na súkromnej základnej škole BellAmos v Martine - 1. hodina u ôsmakov.

19. 03. 2018 · Zuzana Herbrychová

8+
8+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice, rodiny

Po porovnaní chutí horkej a mliečnej čokolády a prečítaní čoko "dokumentu" rozdám deťom kópiu obalu z čokolády, ktorá obsahuje aspoň 70 percent kakaa. Všetci spoločne čítame informácie z obalu. Deti si pripravia svoje obaly z domu. Ich úlohou je zistiť kvalitu čokolády a zoradiť obaly od najkvalitnejšej po najmenej kvalitnú.

11. 03. 2018 · Marta Páleníková

12+
12+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice

"Michal, svojím príbehom ste ma veľmi potešili. Ja som tiež postihnutý – fyzicky. Nemám jednu ruku – pravú. Všetko zvládam, aj keď veľmi obtiažne. Obdivujem Vás, ako to zvládate. Mám samé jednotky, aj keď niekedy aj dvojky. Adam"

25. 01. 2018 · Silvia Kupcová

13+
13+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice, rodiny

Ohováranie, sklamanie, zrada, pocit viny (podnet od rodiča a žiačky) – to všetko prežívajú aj moje decká. Ale – vedia sa s tým vyrovnať? Vedia, ako reagovať a neublížiť? Veď sú to každodenné problémy, nad ktorými človek zväčša mávne rukou. Zrazu sa problém Hannah z príbehu ukázal v úplne inom svetle.

02. 11. 2017 · Zuzana Herbrychová

4+
4+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice, rodiny

Keď pôjdu žabiaci lesom, dáme priestor deťom s paličkami, aby zahrali les. Keď pôjdu cestou dvakrát, tak sa aj zapájanie zvukov zopakuje. Keď sa v závere jeden zo žabiakov zlostí, vyzveme deti, aby zahrali, ako sa zlostí. Keď sa v úplnom závere jeden zo žabiakov raduje, deti zahrajú radosť.

19. 10. 2017 · Katarína Mihinová

8+
8+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice

Prvý žiak v skupine text prečíta, ostatní text sledujú. Druhý žiak po dočítaní povie stručný obsah prečítaného. Tretí žiak položí ostatným otázky k textu, najlepšie každému jednu otázku. Ostatní postupne odpovedajú. Štvrtý žiak vymyslí možné pokračovanie príbehu.

18. 10. 2017 · Marta Páleníková

5+
5+
Inšpirácie pre učiteľov, knižnice, rodiny

Na začiatku bádania sme si dali na podlahu obrovský papier na balenie balíkov a obkreslili sme postavu jedného z detských účastníkov. Máme pred sebou líniu postavy, ktorá sa zmení na prázdnu huncútsku mapu. A do nej si budeme kresliť a zapisovať výsledky nášho bádania.

04. 10. 2017 · Martina Jánošíková

9+
9+
Inšpirácie pre učiteľov

Deti sa ponorili do rozlúsknutia historických orieškov. Bavilo ich rozprávanie o preklade, o možných nástrahách. Pochopili, že nejde o rýchly proces. Zaujalo ich aj, že autor v Nemecku spolupracuje so zostavovateľmi učebníc dejepisu.

27. 06. 2017 · Zuzana Dodoková

zmeniť vyhľadávacie kritériá