Deti vnímajú spočiatku chorobu ako fyzickú záležitosť – hádajú, že Vĺčika bude bolieť brucho, bude mať horúčku, chrípku. Ponúkajú tabletky, sirupy, vitamíny či teplomer. Postupne ale samé prichádzajú aj na iné možnosti – čajík, pohladenie, objatie či prechádzka. Veľmi pekne si neskôr vedia pomenovať, čo najlepšie zabralo a pomohlo.
25. 01. 2019 · Petra Mišáková
Pri čítaní o lemurovi sme si skúsili pozíciu jogína, pri informáciách o Sifake sme zas tancovali ako on. Zarezonovala téma priateľstva – deti hľadali spôsoby, ako si priateľstvo prejavujú iné zvieratá a ako to robia ony medzi sebou.
21. 03. 2018 · Mirka Trippé
Keď pôjdu žabiaci lesom, dáme priestor deťom s paličkami, aby zahrali les. Keď pôjdu cestou dvakrát, tak sa aj zapájanie zvukov zopakuje. Keď sa v závere jeden zo žabiakov zlostí, vyzveme deti, aby zahrali, ako sa zlostí. Keď sa v úplnom závere jeden zo žabiakov raduje, deti zahrajú radosť.
19. 10. 2017 · Katarína Mihinová
Na začiatku bádania sme si dali na podlahu obrovský papier na balenie balíkov a obkreslili sme postavu jedného z detských účastníkov. Máme pred sebou líniu postavy, ktorá sa zmení na prázdnu huncútsku mapu. A do nej si budeme kresliť a zapisovať výsledky nášho bádania.
04. 10. 2017 · Martina Jánošíková
Naše deti nevedia čítať, preto sa snažíme priblížiť im rozprávky a príbehy inou formou. Čítanie prebieha cez zmysly. Pracujeme s deťmi, ktoré majú mentálne postihnutie, viacnásobné postihnutie, sú nevidiace, majú metabolické poruchy. S knižkou pracujeme každý deň a rešpektujeme ich pomalé tempo.
05. 06. 2017 · Monika Lőfflerová
Často ide o hravé otázky vo forme hádaniek, či otázky nadväzujúce na schopnosť pozorne počúvať text a zapamätať si informácie. Niektoré sú o konkrétnych skúsenostiach alebo o obyčajnom “sedliackom” rozume. Kvíz preto dáva možnosť prežitia osobného úspechu mnohým deťom, nielen vybraným.
23. 05. 2017 · Petra Mišáková
Deti mali problém so slovom oranžéria, ale spoločnou diskusiou na to rýchlo prišli. Niektorým sa podobala na skleník u deda na záhrade, iní v nej videli koncertnú sálu v centre mesta.
04. 05. 2017 · Mirka Trippé
Cez príbeh ilustrovanej húseničky a video o životnom cykle motýľa Monarch ukážeme deťom jeden z najkrajších prírodných javov, ktorý v detských očiach naberá rozmery zázraku. A vyrobíme si aj vlastného motýľa.
07. 03. 2017 · Dana Ďuračíková
Čítať rodičom, či učiteľom je niekedy nuda, no psíkovi, ktorý im rozumie, to je radosť a zážitok, ktorý som umožnila zažiť žiakom s postihnutím zo Spojenej školy Nám. Sv. Cyrila a Metoda vo Vrbovom.
21. 01. 2017 · Monika Šulovská
Zámerom je motivovať deti čítať si počas letných prázdnin a brávať knihy so sebou na svoje dobrodružstvá. Na každý týždeň leta máme osobitnú tému, k nej štyri knižné tipy a dve-tri jednoduché aktivity pre rodičov s deťmi.
24. 12. 2016 · Viki Marcinová
Aktivita je vhodná pre rodičov s deťmi, ale tiež pre skupinu žiakov vo veku od 4 do 7 rokov. Pedagóg alebo rodič si najprv prečíta kapitoly Potápač, telocvičňa a donášková služba (s. 54 – 55) a Kde...
23. 12. 2016 · Barbora Jurinová
Vytvorte obrázok/fotografiu (vymyslenú) vášho tvora. Domyslite, ako sa oblieka, aký má hlas (rýchly, pomalý, tenký, vysoký). Pri prechádzke v prírode hľadajte predmety (šišky, konáriky, kamene, trávu, mach...), ktoré by pre takýchto tvorov mohli byť dorozumievacím zariadením (vysielačkou, telefónom...)
23. 12. 2016 · Veronika Kořínková